ECO – SCOALA program mondial de management al mediului
coordonat la nivel international de Fundatia de Educatie pentru Mediul Inconjurator (FEE), ce
reuneste 68 de organizatii din 58 de tari
in prezent participa 32 156 scoli din lume, din care 9 898 detin Certificat de Eco-scoala si Steagul Verde;un numar de 9 125 460 de copiii si tineri, 628 005 de cadre didactice si 5 013 de autoritati locale dezvolta acest program in lume
din Romania au derulat programul, la finalul anului scolar 2009/2010 peste 600 de scoli, fiind active un numar de 381.
CCDG – organizatie neguvernamentala ce furnizeaza programe educationale de calitate, in scopul unui mediu sustenabil
Valorile organizatiei
Respect: Respectam si pretuim oamenii, diversitatea opiniilor si mediul.
Munca in echipa: Suntem o echipa de voluntari care doreste sa atraga copii, tineri si adulti pentru schimbarea in bine a mediului inconjurator.
Dinamism: Avem energia si determinarea de a face fata provocarilor, pentru ca ne plac schimbarea, dezvoltarea.
Implicare: dezvoltam parteneriate cu institutiile interesate, considerand ca dialogul si cooperarea sunt cele mai bune metode de rezolvare a dificultatilor.
CCDG a incheiat parteneriate cu: Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Ministerul Mediului, Institutia Prefectului Municipiului Bucuresti, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului.
Informatii suplimentare pe www.ccdg.ro
TEMELE PROGRAMULUI MONDIAL ECO-SCOALA
1. Apa
2. Natura si Biodiversitatea
3. Energia
4. Perspective globale
5. Viata sanatoasa
6. Curtea scolii
7. Transportul / mobilitate sustenabila
8. Managementul deseurilor
9. Zgomotul
10. Agenda Locala 21
11. Schimbarile climatice
CRITERII CE TREBUIE INDEPLINITE
1. parcurgerea celor 7 pasi (conform documentatiei)
2. elevi implicati: activitati si initiativa
3. implementarea cel putin a unei teme dintre cele propuse de coordonarea internationala
4. legaturi pe internet cu alte scoli, pe probleme de mediu
5. activitati desfasurate in colaborare cu alte unitati scolare
6. parteneriate cu autoritatile locale
7. implicare continua pentru obtinerea unor performante de mediu
BENEFICII PENTRU PROFESORI
1. se remarca intr-un program international care functioneaza de 26 de ani in lume si de 12 ani in Romania;
2. inteleg mai bine problemele de mediu si impactul lor asupra comunitatii din care provin;
3. exerseaza folosirea Internet-ului si noilor tehnologii ca instrumente educative;
4. impartasesc experiente cu alte cadre didactice din tara si din lume;
5. devin mai atenti si mai preocupati de problemele mediului inconjurator;
6. sunt recompensati cu diplome ce atesta implicarea lor intr-un program international;
7. in functie de nivelul de implicare, primesc premii si distinctii din partea CCDG.
BENEFICII PENTRU COMUNITATEA LOCALA
1. identifica mai usor problemele locale de mediu;
2. realizeaza informarea si constientizarea membrilor comunitatii locale prin organizarea unor campanii ecologice;
3. realizeaza mai usor parteneriatul intre membrii comunitatii si diferite institutii;
4. dobandirea unui comportament ecologic in randul elevilor se reflecta si in comunitate;
5. implica, in folosul intregii comunitati, elevii in actiuni efective de ecologizare a mediului, de exemplu activitati de igienizare si ecologizare a localitatii, refacerea spatiilor verzi in colaborare cu autoritatile locale.
ECO-SCOALA NR.11, ORADEA
Eco-Codul
Scoala pentru mediu, scoala de azi pentru maine
Gandim, simtim, actionam in echipa cu natura!
Analiza problemelor de mediu
– curatenia in clase, pe holuri, in curtea scolii
– starea gardurilor, mai ales in spatele scolii
– aspectul zonelor verzi din jurul scolii
– tinuta decenta a elevilor prin purtarea uniformei scolare,
– respectarea valorilor scolii, ca elemente ale profilului organizatiei scolare
– absenta unor containere pentru colectarea selectiva a deseurilor
– atat in scoala cat si pe strazile cartierului
– existenta unui spatiu verde in perimetrul scolii pentru
– desfasurarea de experimente, lectii in natura.
Munca in grup!?
Patru persoane pe care le vom numi TOATA LUMEA, CINEVA, ORICINE si NIMENI lucreaza impreuna. Ceva important trebuia facut si a fost repartizat lui TOATA LUMEA. TOATA LUMEA a fost sigura ca CINEVA o va face, dar NIMENI n-a facut-o. Din aceasta cauza CINEVA s–a suparat, pentru ca era treaba lui TOATA LUMEA. TOATA LUMEA credea ca ORICINE putea sa o faca, dar NIMENI n- a realizat ca TOATA LUMEA nu o va face. In final, TOATA LUMEA a dat vina pe CINEVA, cand NIMENI n-a facut ceea ce ORICINE putea face.
